De MR van de Vondelschool stelt zich voor
Shay Danon-van Overvest
Ik ben moeder van Livia (nu in de Paardenklas) en Boris (die in mei bij de kleuters gaat beginnen). Ik vind het ontzettend leuk en belangrijk om als lid van de MR een actieve en positieve bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van de school. Als adviseur op het gebied van Digitale Wetgeving ben ik dagelijks bezig met het meedenken over oplossingen voor complexe en minder complexe vraagstukken met betrekking tot privacy en digitale veiligheid bij mijn klanten. Ik heb ontzettend veel zin om ook voor de school van onze kinderen constructief mee te denken over de relevante vraagstukken die hier spelen. De MR is bij wet ingesteld en regelt de inspraak van personeel en ouders, maar meedenken en input leveren is zeker niet alleen voorbehouden aan de MR. Dus mocht je vragen of ideeën hebben spreek me graag aan op het schoolplein.

Herman Raué
Hoi, ik ben Herman, vader van 4 kinderen op de Vondelschool; Bobbie (groep 8), Rover (groep 6), Meis (groep 4) en Lauke (groep 2). Daarmee heb ik een aardig beeld van wat er leeft en speelt in de onder-, midden- en bovenbouw.
De MR is voor mij een zinvolle manier om wat terug te doen voor de Vondelschool, omdat ik als ouder zeer tevreden ben over hoe mijn kinderen de basisschool doorlopen. Mijn doel is een constructieve bijdrage te leveren in het behoud, en waar mogelijk het positief beïnvloeden van, de stijgende lijn die ik zelf waarneem in de ontwikkeling van de school op facetten als beleid, bestuur en gebouw. In het dagelijks leven ben ik als mede-eigenaar in verschillende rollen betrokken bij een aantal ondernemingen, die achtergrond neem ik mee naar de MR.

Jet Wintraecken
Leerkracht groep 1/2 - Mollengroep. Na jaren in het buitenland te hebben gewoond en gewerkt ben ik sinds 2019 werkzaam op de Vondelschool. In het buitenland heb ik met verschillende onderwijssystemen gewerkt en ben daar geïnspireerd om op een andere manier naar het onderwijs te kijken. Ik geloof dat onderwijs kinderen moet inspireren en uitdagen om vanuit hun eigen nieuwsgierigheid te willen leren. De basis hiervoor is een veilige school, waar kinderen gezien en gehoord worden. Vanuit mijn rol als leerkracht in de MR wil ik graag een bijdrage leveren om de Vondelschool een veilige en inspirerende school te laten zijn voor zowel leerlingen als leerkrachten.

Martina Toepoel
Ik werk drie dagen per week in groep 1/2: één dag bij de Mollen en twee dagen bij de Vossengroep. Inmiddels sta ik al 33 jaar voor de klas, waarvan 24 jaar op deze school. Ik begon als leerkracht in de bovenbouw, maakte later de overstap naar groep 1/2 (toch echt een vak apart!), gaf tussendoor les aan diverse middenbouwgroepen en ben nu alweer twee jaar terug in groep 1/2.
Mijn eigen kinderen hebben hier ook op school gezeten, waardoor ik een tijdlang zowel juf als moeder op deze school was. Ik heb hier veel meegemaakt, ken de school door en door en ben blij dat ik hier nog steeds met plezier werk. In mijn rol als leerkracht in de Medezeggenschapsraad hoop ik vanuit mijn onderwijservaring bij te dragen aan goed onderwijs, waar kinderen zich veilig en prettig voelen—precies zoals mijn eigen kinderen zich hier destijds voelden.
